Diary from New York.

完全国内派の自分が、流れに身を任せてNYへやってきた。

This is my ideal life.

I found those pretty flowers when I was on my way to my favorite cafe. 

At first, I passed them by but I went back the way I came, maybe it looks like looking for something, so the elderly lady who was talking a walk with her dog told me "You....dropped something??". Then I said that "I found those beautiful flowers and I just wanna take a picture so...". 

We laughed together and said goodbye each other.

It is very important that finding and realizing small things in my daily life, I want to look at modest things because it seems to me that it's very beautiful. 

And I don't know why, but there are always with smiles.

Those small pretty flowers made me very happy today.

 

***

 

今日は、いつものカフェに行く道すがら、小さな春を見つけました。

一度は通り過ぎたものの、写真を撮ろうと引き返したら、

ワンちゃんのお散歩中だったおばあちゃまが、

「あなた…何か落し物でもしたの??」とニコニコ話しかけてくれました。笑

「ただ、お花を見つけたから、写真を撮りたくて」と話すと、

あらそうなの?何か探してるのかと思っちゃったわよ。

と二人で笑ってハバグッデイでグッバイ。笑

こゆ、

日常の小さなことに気づいたり、見つけたりすることが、

私にはとても大事です。

ささやかなものが、とても美しく感じられる心の余裕を大切にしたい。

それに、なぜかいつも、そういう場には笑顔が共にあるのです。

この小さなお花のおかげで、今日もほっこり、とてもいい1日でした^^ 

f:id:m-miyuki283:20160516185909j:plain