Diary from New York.

完全国内派の自分が、流れに身を任せてNYへやってきた。

How do I look by others?

It's very important question for me.
No, not only me but also every person who want to improve and want to grow more and more, I think. Why I'm thinking about that, I've read the article about Taylor Swift on GQ JAPAN just this morning. She won a triple crown in Grammys 2016, moreover it was second time for her. How amazing!!

Then, that article said it was not luck but necessity consequence because Taylor has been considering about herself and her own strategy since her debut.
And she try to find lots of voices from audience on web site and SNS, it's one of the marketing, and she completely understand, that is very important how people interpret her works.

She also said "the act of controlling evaluation and planning out a strategy is more important than the state of being dressed beautifully",  That's why she has kept evolving even now.

Some say Japanese worry about people too much, but in a good sense,we care about others so we can find own policy,maybe.
How do I look, How do I want to see and what should I do for that...like that questions are really important.

◆◆◆

「今の自分は、人の目にどう映っているのか」

 

これは私にとって大事なことで。。きっと成長欲がある人や向上心のある人にも、同じように大切な問いだと思っています。

今朝GQ JAPANで、今年のグラミー賞で3冠に輝いたテイラースウィフトの記事を読んで改めて思いました。しかも2度目の受賞は素晴らしい快挙です。記事には彼女の成功は決して偶然ではなく、その類い稀な戦略性と客観性にあるとありました。

 

彼女は、デビュー当時からずっと自己認識とそれに基づく戦略に自分自身でフォーカスし続けてきたそうです。常にblogや各メディアから自分に対する反響を集めており、それは一種のマーケティングで、彼女は「自分がとのように受け止められているかを知ることはとても重要だ」と当然のように理解していたそうです。さらに、ヴィジュアルが重要視されるアーティストでありながら「評価を管理することやキャリア戦略を練ることは、美しく装うことよりも重要なの」とまで。だからこそ、その成功も外見の美しさも、計算し尽くされ、今なお進化し続けている。

彼女ほどの偉業を成し遂げたい想いはなくとも。笑

時に日本人は人目を気にしすぎると言われることもありますが、ある意味他者を意識するからこそ自分がみえてくる。

 

他者からどう見えているのか、

 

他者からどう見られたいのか、

 

そしてそのために今自分は何をすべきなのか。

 

それらの問いかけこそ、大事なことなのですね。



日本語で考えたり書き起こしたりする内容としては、なんとも当たり前な話なのですが。こういう自分の価値観や思想を英語にできたら世界が広がりそうだなと。。会話もままならないのにこんなことをしていますが、時間があるうちに、やってみたいことにはチャレンジすることが大事かなと。笑

やってみたことつながりで、近々久しぶりに一眼を持って外に出てみようかと思っています。


それではまた☆